joi, 26 noiembrie 2009

Istoria Spaniel IX


In incercarea de a identifica moneda cu pricina am intrat pe un forum de numismati care mi-au oferit posibilitatea de a cerceta o baza larga de colectii de monede macedoniene din vremea lui Filip al II lea, asa ca in curand pot sa-mi dau masteratul in acest domeniu. Majoritatea monedelor batute de regele Filip sunt ilustrate cu profilul lui Zeus, sau al lui Apolo pe avers si cu doua imagini pe revers: sau un calaret sau un car de lupta cu doi cai si ambele modele au inscriptia: ΦΪΛΪPPOY. Artistul care a creeat moneda a adaugat la comanda regelui diferite simboluri si desene unele inteligibile altele nu. Cel mai frecvent intalnim imaginea unui fulger, simbolul zeului zeilor Zeus. In ordinea frecventei mai gasim imagini cu: trident, delfin, amfora, caducel, soare, torta, albina, sarpe, stea de mare, cap de leu, stea, sfera, arc, ochi, frunza, ramura de maslin. De obicei simbolurile sun desenate sub copitele cailor si deasupre inscriptiei. Din pacate n-am gasit nicaieri imaginea unui caine fie el si altceva decat un spaniel. Numismatica greceasca antica abunda de imaginea zeitei vanatorii Artemis insotita de un caine, dar acesta este ogar. Daca imaginea unui cap canin de pe moneda din imaginea alaturata nu este aceea a unui lup atunci cred ca am descoperit o noua reprezentare a unui Spaniel pe o moneda filipiana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu