marți, 23 aprilie 2013

Specii noi pe faleza Dunării la Galaţi

Triton din canalele de scurgere de pe faleza inferioară a Dunării la Galaţi.
Zilele astea am aflat de existenţa a două noi specii de animale în fauna rezervaţiei falezei Dunării de la Galaţi. Un domn respectabil şi falezist bătrân mi-a spus că a văzut cu ochii lui o broască ţestoasă de uscat, iar eu am fotografiat astăzi un triton.
Văzusem şi în alţi ani cadavre de tritoni pe faleza inferioară a fluviului, dar nu ştiam dacă n-au fost aduşi de păsări din alte părţi, mai precis din alte bălţi.
Aveam faţă de aceste animale un respect deosebit, după ce reuşisera să-mi evadeze în masă dintr-un acvariu, în copilăria mea plină de întâmplări interesante. Am şi scris despre asta acum 3 ani pe acest blog, aşa că m-am bucurat când am văzut că a reapărut în apele din jurul oraşului.
Dimensiunea mică a exemplarului nu-mi permite să disting dacă este vorba de Tritus cristatus, sau de varianta dobrogicus, cert este că el este un locuitor nou al falezei inferioare a Dunării de la Galaţi, mai precis din şanţurile de scurgere ale apelor pluviale, acum colmatate şi în care apa bălteşte de ani de zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu