luni, 11 august 2014

Un bou pe faleză sau reglementarea plimbării.


Nu știu dacă vă mai amintiți, dar anul trecut m-am întâlnit cu o vacă pe faleză. Ei bine, anul ăsta m-am întâlnit cu un bou.
Mergeam gânditor pe faleza inferioară cu câinele la lesă, să nu paț vrun conflict cu mitocanii, aia care mi-au explicat cum că câinii periculoși trebuie la lesă dom'le, (măcar că se vede de la o poștă că Heidi e departe de a fi încadrat în aceasta categorie), când m-am întâlnit cu un bou.

Venea drept spre mine, în pas de marș, ca atâția alți oameni care fac mișcare pe faleză și când am vrut să-l ocolesc m-a împins puternic cu mâna spre centrul străzii de am rămas fără cuvinte.
Ține dreapta! Învață-te să mergi!
M-am trezit din stupefacție după ce trecuse de mine aproape călcându-mi câinele pe lăbuțe:
- Prietene n-ai loc pe toată faleza să mergi? Nu mai văzut că țineam câinele pe partea asta?
Ține dreapta! Învață-te să mergi! Faleza e pentru oameni nu pentru câini! 
Și cu aceloași pas apăsat care acum nu mi se mai părea a fi sportiv ci mai degrabă cazon s-a îndepărtat.
Văzusem de mai multe zile desenate de asfalt săgeți ce indicau sensuri de mers, ba chiar și inscriptii: ține dreapta,  dar nu le luasem în seamă, (așa cum ignorasem numeroasele declarații de dragoste scrise cu vopsea gen: Te iubesc Lex-ul meu drag!)
Însă întâlnirea de astăzi cu acest bou, m-a făcut să reflectez mai mult asupra tendinței unora de a introduce regulamente și dispoziții peste tot, inclusiv după cum ați văzut, la plimbare. Probabil li se trage din perioada cănd la moda era sloganul:
-Ia pe cinci și ține aproape!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu