Intersectia de la "Pastilă" unde apele pluviale de pe străzile Coşbuc şi Cernat se scurg şi inundă spaţiul verde. se observă cum apa meteorică a distrus spaţiul verde şi mai mulţi copaci. |
Până nu a fost
sistematizată, faleza Dunării de la Galaţi avea mai multe văi prin care se
scurgeau în mod natural, gravitaţional, apele de ploaie şi cele provenite din
topirea zăpezilor. Aceste văi se numeau vaduri
şi cele mai cunoscute au fost: Vadul Bacalbaşa, Vadul Sacalelor, Vadul Râpei,
Vadul Bondrea, Vadul Ţiglinei.
Prin taluzarea
falezei aceste văi naturale săpate de torenţi au dispărut, dar apele meteorice
nu ţin cont de acest lucru şi sub influenţa legilor fizicii se scurg pe unde găsesc
tot spre fluviu.
Canalizare nefuncţională la trecerea de pietoni de la faleză. O fi din cauza celor care au lucrat la trecerea de pietoni? |
O plimbare pe faleza
de sus a Dunării (Bulevardul Marii Uniri), la Pastilă, (nume intrat în toponimia locală, deşi generaţia mai
tânără îl cunoaşte mai ales ca Parc Viva), arată şi pentru un profan că apele pluviale de pe strada Prelungirea
George Coşbuc, Alexandru Cernat (fost Căzărmii) şi cele din parte de sus a
falezei se adună şi se scurg tocmai în zona cea mai afectata a străzii.
Apa meteorică de pe cele 3 străzi principale se scurge în zona colorată în galben si se infiltrează in taluzul falezei. În violet: str. Al. Cernat, în roşu str. Coşbuc |
Dacă la asta mai adăugam şi faptul că asfaltările efectuate an de an, covor peste covor, au ridicat nivelul carasabilului peste nivelul bordurilor şi că intervenţia firmelor de dezăpezire, cu utilaje primitive şi neadaptate zăpezii, au distrus parţial mai multe borduri în zonă, putem înţelege de ce spaţiul verde dintre trotuar şi stradă este complet distrus şi din bordura de lalele plantată de SADP în urmă cu un an s-a ales praful.
Lucrările de ridicare a denivelărilor pentru încetinirea vitezei pe faleza superioară de la Pastilă au înlocuit şi câteva borduri, dar imediat după trecerea de pietoni barajul format din borduri nu mai există, iar canalizarea arată ca în îmaginea de mai sus.
Bordurile sunt mai joase ca partea carosabilă şi apa balteşte în spaţiul verde. |
Zone in care bordurile au fost "curăţate" cu lama plugurilor de zăpadă. |
Lipsa borburilor a dus la degradarea spaţiului verde. |
Stradă prinipală din Galaţiul Nou |
Oricum, am avut un
primar care schimba bordurile de granit cu unele din beton, acum avem un primar
care le vopseşte. Probabil abia în viitor vom avea un primar (responsabil) care să
înlocuiască bordurile care trebuiesc facute praf. Până atunci asistam la
degradarea falezei cu aprobare de la primărie.
P.S. Mă întreb de ce
admnistraţia locală nu rezolvă cu forţe locale şi bani puţini problema
degradării falezei, reparând ţevile de apă, canalizarea, bordurile, astupând gropile
şi plantând arbori pentru a fixa taluzul. Probabil nu-i rentabil pentru unii.
Păi ce să-ţi iasă dintr-o reparare a canalizărilor dacă o face Apa-Canal S.A.,
o reparaţie de borduri dacă o face S.C. Construcţii şi Reparaţii, sau o plantare
efectuată de S.A.D.P., sau de Ecosal? (am enumerat aici doar societăţile
Consiliului Local Galaţi ).
Mai bine 1-2 sau chiar mai multe studii de fezabilitate (că doar n-a
fost primar de Galaţi să nu studieze fezabilitatea consolidarii falezei în mandatul său) şi dă Doamne să
se taseze mai mult, să putem achiziţiona o lucrare serioasă, de milioane de
euro, de preferat de la clienţii de partid şi de stat Vega &Tancrad, tot
ăia care şi-au plimbat basculante pe bulevardul falezei până s-a dus la vale şi
au ridicat mamuţii de blocuri pe buza falezei care acum stă să cadă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu